2012. június 29., péntek

Etude a la Rose - Pierre de Ronsard

Hoztam újabb fázisfotót. Mondanom sem kell nem vagyok elégedett magammal. A szépia elnyomja a rózsákat, sötét. Az elején úgy láttam jónak, hogy az anyag megkívánja a két szálat mindenhol. Ez igaz is lehetett volna, mert nagyon kis lágy anyag, ráadásul 25-ös, és egy szállal egyszerűen nem tudtam szép öltéseket csinálni, mindegyiknél úgy éreztem, hogy nincs semmi tartása, hullámzik, és lötyög a helyén, ha megfeszítem akkor meg elhúzza az anyag szálait. Még így két szállal sem takar tökéletesen ott ahol kellene, vagy szeretném, főleg a sötétebb színeknél ( pl sötétzöld, a levelekben). Tudom, ez az anyagtól és a fonaltól függ elsősorban, de nyilván az öltések feszességétől egyenletességétől is.




















Ahogy telt az idő egy kicsit már látom az anyag szépsége mellett a hátrányait (Fein Floba). Lehet, hogy csak én nem bírok vele, lehet, hogy a 25 count miatt, vagy a Rosace fonalam túl vékony, de nem tudok olyan szép egyenletes öltéseket csinálni, ahogy szeretném. (Igaz, sosem vagyok elégedett, olyan szép x-eket látok tőletek.) Ezért inkább - próbálom magyarázni a bizonyítványomat. Talán azért van, mert műszálasabb, azért csúszkálnak el az öltések? Nem tudom! Vajon van ebből az anyagból sűrűbb szövésű is? Annyira tetszik a színe, a fénye, tapintása, tökéletes háttér ehhez a botanikai sorozathoz! Persze már a folytatáson töröm a fejem. Andulka blogjában láttam a bazsarózsásat, annyira, annyira nagyon szép, és színben nagyon hasonló ehhez a mintához. Jó pár lenne belőle.

Én vagyok maximalista már megint! Csak annyira szép ez a minta, és az ember annyira szeretné tökéletesen megcsinálni. Borzasztó vagyok!

4 megjegyzés:

Angi írta...

Igen, borzasztó vagy :)) Mert ez egy csoda, én véletlenül sem látom azt, amit te pedig kinagyítottam a képet és egyszerűen gyönyörű, semmi hiba. Az anyagválasztás, a színválasztás egyszerűen nagyszerű, ügyes vagy és hidd el, hogy amit csináltál az csodaszép.

Győrfi Ágnes írta...

Köszönöm szépen a biztatást! Erősen gondolkodtam - gondolkodom, hogy a szépia részeket meg kellene még egyszer próbálnom egy szállal. Hátha most sikerül, már egy kicsit jobban érzem az anyagot talán. Csak félek a bontástól, mert eddig mindig sikerült vele az anyagot megsértenem..

Unknown írta...

Szia Ági! Vissza ne bontsd! Gyönyörű amit csinálsz! :)Egyébként azt gondolom, hogy az anyag, amit alapul használsz finoman rusztikus, ez abszolút megengedne kis hibákat, sőt! Még jól is állna neki :) De semmi hibát nem látok. Szóval tetszik :)

Győrfi Ágnes írta...

Köszönöm szépen!
Még néhány biztató megjegyzés és tényleg szót fogadok!